Συνεργασία με άλλες ειδικότητες

Η σύγχρονη ιατρική απαιτεί τη στενή συνεργασία μεταξύ των διαφόρων ειδικοτήτων για την καλύτερη φροντίδα των ασθενών. Ειδικά η ουρολογία λόγω της φύσης της ειδικότητας όπου πολλά συμπτώματα από το ουροποιογεννητικό σύστημα μπορεί να οφείλονται σε παθήσεις άλλων ειδικοτήτων, συνεργάζεται στενά με επιστημονικές ειδικότητες όπως:

• Παθολόγους - Διαβητολόγους - Καρδιολόγους: Ασθενείς με μεταβολικό σύνδρομο, σακχαρώδη διαβήτη, υπέρταση, δυσλιπιδαιμία μπορεί να εμφανίζουν διαταραχές ούρησης ή στυτική δυσλειτουργία. Από την άλλη η στυτική δυσλειτουργία μπορεί να είναι το πρώιμο σύμπτωμα μιας καρδιοπάθειας
  • Νευρολόγους: ασθενείς με νευρολογικές παθήσεις(σκλήρυνση κατά πλάκας, αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια, νόσος Parkinson κ.α μπορεί να εμφανίσουν συμπτώματα ούρησης και στυτική δυσλειτουργία. Ο ουροδυναμικός έλεγχος είναι σημαντικός για την κατανόηση της παθοφυσιολογίας της διαταραχής της ούρησης στους ασθενείς αυτούς. Η στενή συνεργασία μεταξύ των ειδικοτήτων επιτρέπει τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών αυτών
  • Γυναικολόγους – ενδοκρινολόγους και βιολόγους αναπαραγωγής για θέματα υπογονιμότητας ζεύγους. Ο γυναικολόγος ασχολείται με τη γυναικεία υπογονιμότητα, ο ενδοκρινολόγος αναπαραγωγής με ενδοκρινοπάθειες που προκαλούν υπογονιμότητα και σεξουαλικές δυσλειτουργίες, ενώ ο βιολόγος της ανθρώπινης αναπαραγωγής με τη μελέτη του σπέρματος-σπερμοδιάγραμμα, την κρυοσυντήρησή του και τις μεθόδους υποβοηθούμενης αναπαραγωγής),
  • Ογκολόγους (χημειοθεραπεία), ακτινοθεραπευτές (ακτινοβολία) και μοριακούς βιολόγους (μοριακοί καρκινικοί δείκτες) για την αντιμετώπιση ογκολογικών παθήσεων (π.χ. καρκίνος νεφρού, κύστης, όρχεων και προστάτη)
  • Εξειδικευμένους ψυχολόγους / ψυχιάτρους για την αντιμετώπιση των σεξουαλικών δυσλειτουργιών και του χρόνιου πυελικού άλγους
  • Φυσιοθεραπευτές για παθήσεις του πυελικού εδάφους που προκαλούν ακράτεια ούρων, χρόνιο πόνο (π.χ. χρόνιος πυελικός πόνος) και σεξουαλικές δυσλειτουργίες (π.χ.δυσπαρεύνια- πόνο κατά την επαφή)

Το ιατρείο σε συνεργασία με έγκριτους ιατρούς και επιστήμονες άλλων ειδικοτήτων και εξειδικευμένα εργαστήρια παρέχει ολοκληρωμένες διαγνωστικές και θεραπευτικές λύσεις για κάθε Ουρολογικό πρόβλημα.

Ανδρέας Γ. Πετρολέκας  Χειρουργός Ουρολόγος - Ανδρολόγος MD, FEBU